Tuesday, 1 July 2014

Mengapa Diet Anda Gagal?

Mengapa Diet Anda Gagal?

Pernahkah anda merasa telah berjuang keras melakukan diet tapi berat badan tak kunjung turun?

Anda tak sendiri kerana banyak orang lain juga mengalami hal yang sama. Hal ini disebabkan kerana adanya kesalahan yang seringkali tanpa disedari dalam menjalankan diet.

Akibatnya, berat badan justru berada dalam kedudukan tidak berkembang dan tak jarang akan lebih mudah untuk mengalami kenaikan berat badan.

Berikut adalah kesalahan dalam diet yang sering dilakukan:

1. Mengurangkan jumlah makan, bukan hidangan makan

Hal ini sering dilakukan oleh para pelaku diet, dengan melewati salah satu jam makan seperti sarapan atau makan malam. Padahal sarapan penting sebagai tenaga utama untuk melakukan aktiviti sepanjang hari dan mengelakkan pengambilan gula atau lemak berlebihan di saat lapar.

Lagipula, makan secara teratur (3 kali sehari) akan meningkatkan metabolisme tubuh yang membantu mengurangkan berat badan kerana proses pembakaran lemak dan kalori lebih mudah. Hal ini berbanding terbalik apabila tubuh dalam keadaan lapar, di mana metabolisme secara semula jadi akan turun.

2. Diet yang menghadkan untuk mengambil satu kumpulan makanan tertentu

Diet yang menganjurkan untuk tidak makan karbohidrat atau lemak sama sekali, dan hanya mengambil buah dan sayur saja tidak baik untuk kesihatan, kerana keperluan tubuh akan vitamin dan mineral tidak akan mencukupi, terutama untuk usia remaja. Badan masih memerlukan pengambilan kalori dan nutrisi yang seimbang untuk menjaga kesihatan. Pilihkan makanan yang rendah lemak daripada tidak makan lemak sama sekali.

3. Penggunaan kalori terlalu rendah

Untuk perempuan, tubuh memerlukan sekitar 2000 kalori setiap harinya, sedangkan laki-laki memerlukan sekitar 2500 kalori. Apabila kalori yang masuk dihadkan hingga sekitar 1000 kalori atau bahkan kurang, justeru akan menyebabkan rendahnya metabolisme tubuh dan mengalami anemia.

4. Tidak olah raga

Padahal olah raga dapa meningkatkan metabolisme tubuh yang membantu proses pembakaran lemak dan kalori, berat badan pun akan lebih cepat turun.

5. Penggunaan salad

Mengambil salad memang baik, namun patut diingat bahawa mayonnaise yang menyertai salad juga mengandungi lemak yang cukup tinggi.

6. Tidak minum susu

Mengambil susu setiap hari tetap diperlukan, terutamanya susu rendah lemak berkalsium tinggi kerana dapat menguatkan tulang dan melengkapkan nutrisi tubuh.

7. Berat badan turun drastik

Sebaiknya berat badan yang turun tidak lebih dari 1-2 kg dalam seminggu kerana boleh menimbulkan komplikasi kesihatan yang lain, seperti hati dan buah pinggang, yang dipaksa untuk bekerja lebih keras untuk menggantikan cadangan glukosa dalam darah. Hal ini pun boleh mengganggu kesihatan anda.

Apa yg sering diabaikan adalah fungsi hormon dan diet anda. Hormon yang rosak tidak mampu berfungsi memproses gula dan lemak kepada tenaga. Sebab itu tubuh kekal gemuk walaupun puas berdiet. krim ajaib 786 firmax 3 berfungsi menstabilkan hormon dan memberi kesan lebih baik kepada diet dan berat badan ideal.

Paling best... anda tak perlu mengambil supliment yang bermacam2 tetapi hanya perlu calit-calit di beberapa poin di tubuh anda dan masalah anda selesai

Dapatkan krim ajaib 786 firmax 3

Hubungi :

012-3969017
017-3214917
www.krim786.blogspot.com
facebook : https://www.facebook.com/krim786